آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

استاندار مازندران: صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مازندران هدف گذاری شد

استاندار مازندران: صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مازندران هدف گذاری شد استاندار مازندران گفت : صادرات یک میلیارد دلاری کالا از مازندران در دوره زمانی ۲ساله با استانداردسازی و کیفیت بخشی کالاهای تولیدی و تقویت دیپلماسی اقتصادی هدفگذاری شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 06
کد خبر: ۱۴۵۷۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در نشست صادرکنندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سالن جلسات استانداری مازندران افزود: به هیچ عنوان دلخوش به اعداد و ارقام افزایش صادرات کالا از مبدا استان به نقاط مختلف جهان در ماه های گذشته نیستیم چراکه ظرفیت صادراتی مازندران با برخورداری از بنادر منحصر به فرد و همچنین تولیدات کشاورزی و صنعتی بی حد و حصر است.

 

وی خاطر نشان کرد: در ماه های گذشته کشورهای حوزه دریای خزر با پیگیری و دیپلماسی اقتصادی استانداری مازندران از سرمایه گذاری در حوزه صادراتی استان استقبال کردند که در سال های آینده با افزایش روزافزون کالاهای صادراتی، حلاوت توسعه اقتصادی ناشی از آن را مردم خواهند چشید.

 

استاندار مازندران با بیان این که، مازندران جایگاه ویژه و راهبردی در کریدور شمال به جنوب کشور دارد، گفت: اکنون بنادر نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار با ۳۰ درصد ظرفیت صادراتی خود فعالیت دارند که باید با رایزنی های بازرگانی از سوی وزارت امور خارجه صادرات از مبدا مازندران افزایش یابد.

 

حسینی پور اضافه کرد: بسیاری از کشورهای عضو سازمان اکو آماده افزایش تبادلات تجاری با مازندران هستند و در ماه های گذشته قدم های خوبی برای تحقق این امر برداشته شده است.

 

استاندار مازندران ادامه داد: شرکت های صادراتی استان اکنون با تاثیر پذیری از الگوهای جهانی و رعایت استانداردهای بین المللی با دست پر به میدان صادرات پا گذاشتند و با بینش برای تولید، فرآوری و بسته بندی کالاها اقدام می کنند.

 

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از کشورهای منطقه برای استفاده از ظرفیت بنادر مازندران برای صادرات کالاهای صادراتی خود در حال رایزنی است که به طور حتم در ماه‌های آینده اجرای این برنامه محقق می شود.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان در قالب سفر ۲ روزه امروز صبح وارد استان شده است./ نود اقتصادی

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار